Wednesday, March 16, 2016

Pantun Cinta Romantis Buat Kekasih Tercinta

Lalu untuk apa si pantun cinta ini dibuat? Demi menjawab semua pertanyaan saya sendiri, dengan tak sengaja saya sudah mulai memindahkan kebiasaan saya berdialog dengan blog soal perasaan ke blog lain. Lah wong saya blogger, dan saya bisa buat blog banyak tapi abis itu tidak saya rawat, beneran pinter saya kalau soal begituan hehe. Dan inilah pantun cinta yang akan menggoda dan menggetarkan dada anda, kalau belum bergetar, mohon untuk membaca pantun cinta ini di atas motor. Biar terasa beneran getarannya

Pantun Cinta Romantis

Apa guna pasang pelita
Jika tidak dengan sumbunya
Apa guna bermain mata
Kalau tidak dengan sungguhnya

Ambil gendang di kampung Kandis
Ditabuh ramai ditingkah biola
Makin dipandang semakin manis
Dilabuh hati menyala cinta

Dipanah semata Indera Sakti
Seekor dara dipohon keranji
Sudah sama menaruh hati
Diekor mata konon berjanji

Lain padang lain belalang
Belalang kunyit dilihat jarang
Asik dok pandang-pandang
Bunga terlepas dikebas orang

Belalang Kunyit dilihat jarang
Kinantan lelah lagi lunglai
Kononnya pula terok bertarung
Bunga terlepas dikebas orang ?
Ditangan Raja lagi diungkai
Kononlah pula ditangan orang

Minum air air dijerang
Untuk dibuat si air ketum
Rasa mabuk tidur belekor
Apa dilihat di tangan orang
Bunganya bukan sekuntum
Kumbangnya bukan seekor

No comments:

Post a Comment